Voice-over gezocht? Vanaf €149 bij Dimitris Kops | voice-over en stemacteur met eigen studio

Voicemail laten inspreken

Je wilt een voicemail laten inspreken? Of je wilt een telefoonmenu laten inspreken? Goed nieuws! Ik kan je namelijk helpen aan een goede professioneel klinkende voicemail, telefoonmenu of telefooncentrale.

In mijn eigen studio kan ik de berichten voor je inspreken.

Hieronder vind je een voorbeeld van een voicemail/telefooncentrale/keuzemenu die ik heb ingesproken voor Nubikk.

Veel professionele bedrijven maken gebruik van een ingesproken voicemail of telefooncentrale. Dit wordt ook wel Voice Response genoemd.

Als je bijvoorbeeld KPN of Ziggo belt over het wijzigen van je internetabonnement krijg je een telefoonmenu te horen.

 

‘’Toets 1 voor de afdeling klantenservice, toets 2 voor de marketingafdeling, toets 3 voor vragen over je abonnement.’’

 

Veel bedrijven zorgen ervoor dat dit telefoonmenu professioneel is ingesproken. Het is vaak het eerste wat een nieuwe klant van het bedrijf hoort. Daarom is het belangrijk dat de eerste boodschap meteen goed klinkt.

Wil jij jouw telefoonmenu laten inspreken door mij? Dat kan, ik doe het met veel plezier.

3 Tips inspreken telefoonmenu of voicemail

Tip 1:

Zorg dat je duidelijk de voicemail, telefooncentrale, keuzemenu of voice response inspreekt.

Zoals hierboven beschreven is je telefoonmenu, voicemail, voice reponse of keuzemenu het eerste contact wat een nieuwe klant van jouw bedrijf hoort.

Een duidelijk verhaal zorgt ervoor dat het prettig luisteren is.

Tip 2:

Spreek de voicemail, voice response of keuzemenu op een vrolijke toon in.

Niemand zit te wachten op een chagrijnig klinkend ‘bandje’ als je een bedrijf belt.

Spreek dus de voicemail in met een smile. 🙂

Tip 3:

Werk met een keuzemenu.

Een keuzemenu zorgt ervoor dat de juiste medewerker van jouw bedrijf uiteindelijk aan de telefoon komt.

Hierdoor hoeft de nieuwe klant niet eindeloos te worden doorverbonden met de juiste medewerker.

Telefoonmenu voorbeeld

 

Je wilt graag een professioneel klinkende voicemail of telefoonmenu voor je bedrijf. Maar tja, wat moet er precies gezegd worden?

Hierbij een voorbeeld van een telefoonmenu. 

Begroeting 

Het begint bij de begroeting. Niemand zit te wachten op een chagrijnig klinkende stem bij het bellen van een winkel of bedrijf.

Zorg dat de tekst vrolijk is. Spreek dus niet alleen in met een smile :-), maar kies ook voor een vrolijke begroeting. Bijvoorbeeld:

 

 

‘’Hallo, welkom bij <NAAM BEDRIJF>’’

 

 

Keuzes voorleggen voor keuzemenu 

Het is belangrijk om in het begin meteen de klant keuzes voor te leggen zodat hij of zij wordt doorverbonden met de juiste persoon. Maak niet een eindeloos keuzemenu.

Laat de klant kiezen uit 5 of 7 opties.

Bijvoorbeeld:

 

‘’U kunt kiezen uit de volgende 3 mogelijkheden. Belt u voor een nieuwe bestelling? Toets 1. Belt u voor een bestaande bestelling? Toets 2. Belt u voor een retourzending? Toets 3’’

 

 

Drukte bij de serviceafdeling 

Mocht het voorkomen dat het erg druk is bij de serviceafdeling dan is het wel zo netjes om dat te laten weten aan de klant.

Je kunt bij een telefoonmenu kiezen voor een aangenaam wachtmuziekje. Het wachtmuziekje kan worden afgewisseld met de volgende voorbeeldteksten:

 

‘’Een ogenblik geduld, er zijn nog 2 wachtenden voor u’’

 

 

Of:

 

‘’Op dit moment is het erg druk. De gemiddelde wachttijd is 4 minuten. Blijft u aan de lijn?’’

Geschiedenis van de voicemail

In 1986 werd de voicemail voor het eerst geïntegreerd in mobiele telefoons. Je vrienden of collega’s konden voor het eerst een gesproken bericht bij je achterlaten.

Voordat de voicemail de voicemail was noemden ze het een antwoordapparaat.

Het antwoordapparaat was een groot apparaat waarop telefoongesprekken automatisch werden aangenomen. De beller kon een bericht achterlaten dat werd opgenomen op een geluidsband of cassette.

De eigenaar van het antwoordapparaat kon de berichten vervolgens terugluisteren. Als het een te lang bericht was kon het bericht niet helemaal teruggeluisterd worden omdat het bandje te kort was. Deze antwoordapparaten werden aan tot 1990 verkocht in winkels.

 

Daling aantal ingesproken voicemails

Vanaf 2011 daalt het aantal ingesproken voicemail berichten met jaarlijks zo’n 11%. Dat komt omdat mensen steeds vaker hun telefoon bij de hand hebben om op te nemen.

Daarnaast kunnen er ook berichten worden ingesproken met diensten als Whatsapp. De afzender kan dan zelfs zien wanneer en hoe laat de ontvanger het bericht heeft afgespeeld.

Dit wordt ook wel een voice-memo genoemd in Whatsapp.

Telefoonmenu laten inspreken?

Wil je jouw telefoonmenu, voicemail, keuzemenu of voice response door mij laten inspreken? Ik help je graag. Ook als je nog niet de juiste teksten hebt klaarliggen denk ik graag mee.

Je kan contact opnemen met mij via onderstaand contactformulier. Ook kan je mij mailen op info@dimitriskops.nl

Naast een telefoonmenu ook een radiocommercial laten produceren? Kijk dan op de website van Commercial Koning.